links boven

zondag 30 januari 2011

Baby Mutsjes

Intussen heb ik al 22 mutsjes gehaakt voor India,
waarvan 4 al naar kraam cadeautjes zijn gegaan.

Dit zijn mijn laatste 3 mutsjes:
Deze mutsjes heb ik met halve stokjes gehaakt en elke toer doorgehaakt
zodat je geen naad ziet. Met baby soft wool en haaknaald 4
Geinspireerd door het filmpje van Theresa Richardson:
 Baby Crochet Cap with Earflap Option - The Hat 
Kijk hier voor de video instructie
 Ik heb dit baby mutsje gemaakt zonder oorflappen.

Beschrijving: Begin met 4 losse en de ring sluiten met 1 halve vaste 
  • Toer 1: 12 halve stokjes in de ring
  • Toer 2 : 2 halve stokjes in elk halfstokje van de vorige toer (totaal 24 steken)
  • Toer 3: 1 half stokje en 2 halve stokjes in dezelfde steek, dit herhalen (totaal 36 steken)
  • Toer 4: 1 half stokje in elke steek (totaal 36 steken)
  •  Toer 5: 1 half stokje, 1 half stokje, 2 halve stokjes in dezelfde steek, dit herhalen (totaal 48 steken)
  • Toer 6e - 20 toer alleen maar halve stokjes haken
  • Toer 21: vasten haken of afwerken met een vasten reverse, dus vasten in zijn achteruit voor een nog mooier randje 
Dus gewoon blijven tellen en doorhaken tot toer 6, maak evt. een lusje van een andere kleur om zo de toeren in de gaten te houden, daarna  doorgaan tot zo groot je het mutsje wil hebben,
bij mij is dat bij de 21 toer.

Dit mutsje heb ik  met katoen (Catania)gehaakt met een bloempje erop:
haaknaald 4
Als je het mutsje wil omslaan, zie je zo toch nog het bloempje


Hier nog wat baby mutsjes met de puff stitch steek, lijkt op de ananassteek 
Kijk hier voor de video instructie:


Je kunt nog mutsjes opsturen tot 27 februari 2011  naar:
Save the Children
‘Brei een muts’
Postbus 95925
2509 CX  Den Haag


5 opmerkingen:

  1. Hoi Joke,
    Dank je wel voor de beschrijving. Ik ga het zeker een keer maken, maar welk garen van Catania heb je gebruikt dat haaknaald nr 4 nodig heeft (ik heb ook garen van catania, maar dat heeft nr 2,5 nodig)
    Groetjes
    José

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jose, Er is maar een soort Catania katoen. Normaal haak ik dit katoen met haaknaald nr 3 , maar ik dacht probeer eens met haaknaald 4 en dat ziet er best goed uit, vind ik, dus waarom niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi werk lever je hier af Joke ! En zoveel mutskes !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Very nice. I found a beanie pattern today I am going to try too. So nice.

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me