links boven

donderdag 8 mei 2014

Spaanse Trui deel 3:

De Spaanse Trui 
deel 3:




Het heeft even geduurd, maar dan toch.....

Vervolg van het Voorpand:
TOER 23 t/m 29: Hecht je draad aan bij het
 eerste groepje van 6 stokjes.
3 losse , (1 stokje, 2 losse, 1 stokje) tussen het 3e en 4e stokje van de 6 stokjes groep van de vorige toer,
4 losse,
haak dit nog 3x op de (6 stokjes groepen )
 van de vorige toer, dus in totaal 4x
Sluit met 1 stokje op de laatste steek en hecht af!
En de voorkant is klaar!
Zie foto



Dan haak je het Rugpand:  toer 1 tot en met toer  16
precies volgens de beschrijving van het voorpand

Haak nu vanaf de 17e toer: eerst Toer 23 tot en met toer 29, dus 7 toeren in totaal en hecht af
want de achterkant moet contra natuurlijk....
vandaar...

Ga verder als volgt met toer 17: sla 5 groepjes over 
en hecht aan de in het 1e stokje van de 6e groep
met  een halve vaste,
 haak 3 losse ,
 haak tussen de 3e en 4e stokje van
de vorige toer: (1 stokje, 2 losse, 1 stokje),
4 losse en herhaal...

Toer 18 en Toer 19: Herhaal toer 17



Als je de trui wat groter wil maken,
 zoals ik, haak je nog 2 extra toeren na toer 19
haak deze net als toer 17,
maar dan met 5 losse tussen de V-steken
(V-steek = 1 stokje, 2 losse, 1 stokje)
En ook elk schouderstuk haak je 2 toeren extra,i.p.v.
7 toeren haak je nu 9 toeren,
anders gaat de trui scheef hangen....


Op de foto zijn die extra toeren nog niet te zien,

 omdat ik het opnieuw heb uitgehaald
en er nu nog mee bezig ben.....

Vervolgens haak je nog  Toer 21 en 22 na van het voorpand
zie vorige blogberichten

 Spaanse trui Deel 1

Spaanse trui deel 2

en Voila de achterkant is ook klaar!



Dit is dan het YouTube Filmpje van De Spaanse Trui
Goed kijken en meetellen, dan kom je al een heel eind, 

Zo wordt het....

Deze foto heb ik gevonden op Haakgroep Haakmegek 
op Facebook
van Liane Corjanus




wordt vervolgt.......

8 opmerkingen:

  1. Wat een gave trui, ik hoop dat ik deel een en twee ook nog ergens kan vinden. Supermooi!!!!!!
    Complimenten en bedankt voor het delen van het patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, en meteen gevonden, ik moet ook eerst verder kijken dan mijn neus lang is!!!
    Nogmaals grote dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke trui maar denk niet dat ik zo handig ben. Dus petje af voor jou.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vind dit gewoonweg een prachtig zomers truitje dat ik in alle kleuren in mijn garderobe zou willen tegenkomen :-)
    Fijne avond, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind deze trui geweldig,..! Zeker het patroon in t rood,..mooi! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super bedankt voor het delen !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wanneer volgen de mouwen hou me op de hoogte en doe zo voort met je prachtige kreaties

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heb je alleen bij het achterpand 2 extra toeren gehaakt?

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me