links boven

vrijdag 23 mei 2014

Stola van Crocheted4you

Via Pinterest vond ik bij Crocheted4you
deze gave Stola!

Ik noem even voor het gemak deze stola: 
 Stola van Crocheted4you,
omdat ik geen naam ervoor kon ontdekken...


Op Facebook kan je ook Crochet4you vinden!
Je vind daar nog veel meer mooie dingen om te haken!


Er is helaas geen beschrijving van deze stola, 
alleen deze tekening!

Na het zien van de foto en de tekening was ik gelijk enthousiast, die wil ik ook maken!
Zo gezegd, zo gedaan!

Met de paarse Saskia wol van de Wibra
en haaknaald nr. 4 ben ik er gelijk aan begonnen!

Deze foto = Toer 1 tot en met 16

Vanaf Toer 16: herhaal je steeds Toer 9 t/m 16



Vanaf Toer 16 ff opletten, de overgang tussen
de driehoeken, gewoon doorhaken, 
zie foto hierboven en beneden!





Toer 17: is dezelfde als toer 9
Alleen in het midden van de 2 driehoeken, 
haak je na de 8 lossen in het midden:
1 stokje, rechts van het 3-dubbelstokje van vorige toer,
3 losse,
1 stokje, links van het 3-dubbelstokje van vorige toer

Toer 18: Haak je in het midden 7 stokjes,
tussen dat rechtse en linkse stokje in het
 midden van vorige toer.



Toer 8 is ook wat lastig!
In een boogje van de 4 losse van vorige toer, haak je:
(2x 3-dubbel stokje, 3x 2-dubbelstokje, 1x 1 stokje)
niet afhaken de steken, op de naald houden 
en pas aan het eind de draad door alle lussen trekken!
5 lossen,
(2x 3 dubbel stokje, 3x 2-dubbelstokje, 1x 1 stokje)
als laatste door alle lussen de draad trekken
Je krijgt hebt nu 2 bobbeltjes in het 4-losse boogje.
Ik hoop dat je me kan volgen!





Inmiddels ben ik al zover......


Oh ja op Facebook in de groep HaakMaarAan
 https://www.facebook.com/groups/1410536159193272/
en Haak me gek https://www.facebook.com/groups/383600325110028/
kan je alles volgen over deze stola!


Verschillende dames zijn ook al enthousiast geworden 
en aangestoken
om deze stola te haken!

Wordt vervolgt.....
groetjes Lindevrouw




6 opmerkingen:

  1. Ik wacht met smart tot mijn ice yarn binnen is! Vind dit wel een mooie stola ervoor. Ik wil zelf ook wel zo een mooie als die van jouw!

    groetjes
    Diana
    www.dianaswereld.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, dit wordt wel heel erg mooi. Mooie kleur wol gebruik je er ook voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De sjaal is heel mooi veel haakplezier Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is gaaf. Ik zie er Afrikaanse maskers in :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me