links boven

woensdag 2 december 2015

BYClaire Omslagdoek


Omslagdoek van ByClaire 


Wie heeft ze al gemaakt,
die prachtige vrolijk gekleurde 
Omslagdoeken van Claire?!


Zij heeft ze gehaakt met katoenen garen van haar eigen merk byCLaire nr.2
voor een leuke vlotte Zomerse sjaal 
in 3 verschillende kleuren combinaties.


Op haar blog kan je gratis het Haakpatroon van de Omslagdoek vinden


Ik vond de omslagdoeken  zo leuk, 
ik stond te popelen om er ook een te haken,
maar nu niet voor de zomer maar voor de winter,
dus ik koos voor een heerlijke zachte warme draad!


DE Partner 6 van Phildar
(50% polyamide, 25% wol en 25% acryl)
1 bol van 50 gram heeft en looplengte van 66 meter


Het voordeel van deze mengdraad dat het heerlijk zacht 
en behaaglijk aanvoelt
De 50% Polyamide is een holle vezel,
 de 25% wol is voor de warmte en behaaglijkheid
en de 25% acryl is voor de sterkte van de draad.



Omdat ik las op internet, dat sommigen de sjaal wat 
aan de korte kant vonden van Claire,
 besloot ik i.p,.v. 6 bollen, 
gelijk  maar 7 bollen te gebruiken 
en dan ook in 7 verschillende kleuren.



Ik koos voor de Blauwe tinten!



Dit zijn mijn kleuren van de Partner 6 van Phildar:
-  Canard
-  Marine
-      Jade
-      Ciel
- Piscine
-  Lagon
-     Ecru


Maar wil je deze sjaal haken  in paarse tinten,
 rode tinten of groene tinten
of in de herfstkleuren....
De Partner 6 is in zoveel tinten te krijgen!


Kijk maar eens bij de Online Webshop
van de Hobbygigant

1 bol kost daar 3,05 euro
verschillende kleuren nu 3% korting
Goede service en snel thuis bezorgd
Dus als je zelf ook snel wilt beginnen....
Het is maar dat je het weet!


Deze omslagdoek wordt gehaakt in
De Granietsteek 
oftewel de weefsteek, in het engels de Moss stitch.
Het is een heerlijke en heel makkelijke steek
(1 vaste, 1 losse, 1 steek overslaan, 1 vaste
en in elke volgende toer haak je de vaste in de losse van de vorige toer)


Intussen mijn favoriete steek!
 Nu in elke toer met een andere kleur
De draden hoef je niet af te hechten, 
die knip je op 12 cm lengte gewoon af
Later verwerk je die gewoon in de franjes


Normaal zou je met deze wol met haaknaald 4 haken,
maar om er een luchtige losse sjaal van te maken,
haak je hem nu lekker met haaknaald 8


TIP 1:
Geef je eigen draai aan de volgorde van de kleuren
Je gebruikt  elke keer steeds alle zeven kleuren,
maar steeds weer even anders
niet over nadenken, gewoon doen
voor een verrassend effect!


Dus geen haakschema, volg je eigen intuiitie!
Wil je toch een soort haakschema,
 kijk dan op het blog van byClaire!


TIP 2: 
Ik heb alle 7 bollen opgehaakt!
Toen ik bijna aan het einde was,
ben ik eerst alvast met de kwastjes begonnen,
zodat ik het een beetje kon inschatten, hoe ik uit kwam
met de wol, zo werd hij nog best lekker lang....



En hij is toch lekker warm!
Ik ben gelijk klaar voor de winter!
Met mijn favouriete sjaal al in de aanslag!


Liefs groetjes
Tot een volgende keer!
Lindevrouw

2 opmerkingen:

  1. Die heb je mooi gemaakt Joke, staat je heel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige kleurencombinatie. Echt mooi voor de winter. Met dit garen is de omslagdoek vast nog zachter dan het met garen van Claire. Voor de winter is het ook fijn dat de omslagdoek wat groter is. Lekker warm.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me