links boven

zondag 24 januari 2016

Gehaakt Krukhoesje

Inderdaad je komt die krukjes overal tegen!
Ze zijn helemaal hot!
En elke keer denk je, zou ik er eentje  kopen...


Zag al bij Tertia ook al zo'n leuk gehaakt krukje!
Van haar de tip kijk bij de Action voor een krukje!
Dus ik naar de Action!
 Voor niet zoveel geld vind je ze!
Ik dacht die neem ik mee...
Mijn man zei al wat moet je daar nou mee...
Ik zei leuk voor Moos straks, 
kan hij gezellig tekenen aan de salontafel,
waarop mijn man antwoordde,
 hij kan nog geeneens lopen....hihi
Om mij nog van gedachten te doen veranderen, zei hij nog,
het zijn echt van die ondingen waar je overstruikelt,
waarop een bijdehandte vrouw in de rij voor de kassa
 tegen hem zei,
dat hij dan maar beter moest opletten waar hij liep....
Daar had hij niet van terug...
Grinnekent rekende ik af...


En ja waar vind je nou zo'n leuk Relief Haakpatroon?
Nou bij Jip by Jan vind je een uitgebreide tutorial!


Het lijkt ingewikkelt, maar als je eraan begint,
 haak je het zo in een avondje...

Ik had nog 2 bollen liggen van de dikke 
Candy wol van Adriafil,
daar had ik genoeg van om 1 krukhoesje te kunnen haken...

Van dezelfde wol, had ik al eens een hele mooie mannensjaal van gehaakt kortgeleden
Zie mijn blogbericht van december 2015


Voor 1 krukje dus 2 bollen van 100 gram van de
Candy wol  Peacockblue nr. 072
45% wol, 40% acryl, 15% alpaca
met een looplengte van 100 meter
 Haaknaald nr. 8

Wil je weten waar in Nederland deze prachtige 
Candy wol van Adriafil te koop is,
kijk dan even op deze link voor de adressen!
http://www.adriafil.com/nl/guida-negozi.html


Ik had de smaak helemaal te pakken
 en haakte zelfs nog een hoesje
van de Marl Wool van de Zeeman
50% acryl, 50% wol
Ook 2 bollen van 100 gram
met een looplengte van 100 meter
Een iets dunnere draad dan de Candy wol
Haaknaald nr. 6,5
Leuk als een van mijn dochters er ook een wil!


Even in het kort hoe ik het krukhoesje heb gehaakt:
Je haakt 4 lossen, sluit met halve vaste de ring
TOER 1: Haak 12 stokjes
TOER 2: Haak in elke steek 1 stokje en 1 reliefstokje
TOER 3: Haak 1 stokje, (1 stokje en 1 reliefstokje) in de volgende steek
TOER 4: Haak 2 stokjes, (1 stokje en 1 reliefstokje) in de volgende steek

Haak zo door tot je genoeg gemeerderd hebt,
dan een paar (2) toertjes zonder te meerderen, 
afhankelijk van de dikte van de draad,
dus 1 stokje in elk stokje en 1 reliefstokje boven het andere reliefstokje van de vorige toer...

Toen heb ik nog 2 toeren geminderd,
en de minderingen haakte ik door 2 stokjes samen te haken in het midden tussen de reliefstokjes.
Dit vond ik mooier dan de beschrijving van JipbyJan!

Toen ik er bijna was, haakte ik een toer vasten  en haakte ik voor en achter het reliefstokje 2 steken samen om te minderen, en daarna  nog een toer vasten.
Kijk of het nog net over het krukje past,
 dan zit hij lekker strak en hoef je
aan de onderkant niet met draden
 het hoesje strak te trekken.
Ook hoef je niet in de laatste toer elastiek mee te haken om de boel samen te trekken dan...
Bij mij blijft hij mooi zo zitten!!!


Met dikke wol krijgt het krukje een mooi robuuste uitstraling!
Maar je kan het ook met dunnere garen proberen, 
maar dan ben je er even langer ermee bezig!


Een leuk projectje zo even tussendoor!
Fijne zondag nog!
Liefs Lindevrouw

3 opmerkingen:

  1. Soms zijn kleinkinderen een superleuk "excuus" om dingen te kopen. ;D Ik had het krukje op mijn verlanglijstje gezet maar niet gekregen gisteren. Dus moet ik zelf maar op pad denk ik.
    Fijne dag, groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk zijn ze! De krukjes en de hoesjes zijn super snel gehaakt. Binnen no-time gewoon leuk resultaat!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk en inderdaad, niemand heeft zo'n krukje nodig, maar leuk zijn ze wel! Mannen snappen dat niet altijd ;-) Dank je wel voor je vermelding! Hartelijke groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me