links boven

zaterdag 10 december 2016

Tunische Sjaal

Tunische Omslagdoek



Op de KreaDoebeurs in Utrecht zag ik die leuke 
Tunische sjaal van BYCLAIRE
en ik was gelijk verkocht!



Normaal gesproken zou ik niet zo snel een
sjaal haken met de Tunische haaksteek,
omdat het meestal vrij stijf uitpakt,
als je de sjaal haakt met de desbetreffende
haaknaald, die bij de wol  wordt geadviseerd.


Zag op de beurs, dat deze sjaal met een veel dikkere haaknaald werd gehaakt, dan je normaal zou kiezen voor 
de desbetreffende wol....


Ik kocht Online bij Carosatelier een
Afghaans Tunische Haaknaald van 
KnitPro nr. 8
Dit is een verwisselbare haaknaald en kan gecombineerd
worden met alle kabels in verschillende lengtes.
Je hebt zelfs kabelconnectors,
 zodat je zelfs hele lange kabels kan maken...
De haaknaalden zijn verkrijgbaar 
in de maten 3 mm t/m 12 mm



Als je deze Tunische haaknaalden 
wat aan de dure kant vindt,
kan je deze ook bestellen online bij Aliexpres
https://nl.aliexpress.com/
Deze site is ook in het Nederlands, dus lekker gemakkelijk.
Even een account aanmaken en Klaar is Kees!
Alleen je moet wat geduld hebben, want de levertijd is ongeveer 14 dagen....
Nog een voordeel, je hoeft geen verzendkosten te betalen!


Voor deze sjaal gebruikte ik dus
Haaknaald nr. 8 met een kabel van 120 cm,
zodat je heel makkelijk deze omslagdoek 
kan haken.....

Ik gebruikte het ROYAL acryl garen 
van de Zeeman, waar je dus normaal gesproken
met haaknaald 3 of 4 mee haakt.




Dus een extra dikke naald gebruiken,
zodat de sjaal lekker losjes en soepel wordt....



Je hebt dus voor deze sjaal,
2 bollen zwart en 2 bollen creme
nodig van 100 gram per stuk
Dus echt een koopje van slechts 4 euro...
Waar koop je zo'n sjaal?
Alleen kost het wel wat werk,
maar het is heel leuk om te doen,
als je door hebt hoe deze Tunische basissteek werkt...


Kijk vooral naar het YOUTUBE instructiefilmpje
 van BYCLAIRE!
Zij legt het echt heel duidelijk uit!


Heel veel succes als je deze ook wilt maken!
Ze zijn super leuk!

Liefs Groetjes Lindevrouw

7 opmerkingen:

  1. heel mooi! en ja je moet inderdaad een veel dikkere naald nemen als op het garen staat voorgeschreven anders heb je een plankje.. (ik vind dat heel dunne acryl van action prima gaan op tunische haaknaald no 4, dan heb je heel goedkoop (60 cent een bolletje) een leuk kledingstuk)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind hem prachtig! Hij staat je fantastisch en, ik heb er aan mmogen voelen, hij voelt heerlijk soepel. Perfect dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tot welk aantal steken heb je gemeerderd?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor de tips, ik wil het gaan proberen, tunische haken, maar hiervoor niet meteen veel geld uitgeven :-)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb deze al een paar x gemaakt maar met de kant waar je mindert is korter dan de kant waar je mee begint. Hoe kan dat?
    Gr Conny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Conny, Kijk ff naar het youtube filmpje onderaan de blogpost! groetjes Joke

      Verwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me