links boven

maandag 22 mei 2017

Gehaakt zomertruitje

Op de site van ByClaire vond ik een leuk Haakpatroon
voor een Zomertruitje.
En omdat ik nog mooie gemeleerde katoen had liggen,
 dacht ik, 
die ga ik maar eens voor mijzelf haken....


Gehaakt met het prachtige gemeleerde egyptisch 100% katoenen garen Era Ora nr. 81 van Adriafil
en haaknaald nr. 3.5 mm

Kwam precies uit met 5 bolletjes katoen van Adriafil
van 50 gram met een looplengte van 135 mtr.


De mouw is toch wat ruimer uitgevallen,
had 4 toeren meer gehaakt voor de bovenkant...
Een volgende keer houd ik me toch maar aan het patroon.


Mijn opzet was 91 lossen....
Je haakt van boven naar beneden
Vanaf toer 18 minder ik aan weerskanten met 7 steken...
Mijn maat is 40 - 42
Vanaf de mindering haak je net zo lang door tot je
 het truitje lang genoeg vindt...


Het zijn 4 toeren, die je steeds herhaald...
Hier volgt een schema...


Aan de onderkant heb ik aan weerszijden
van de zijnaden een stukje open gelaten...


Als afwerking haakte ik 2 toeren vasten,
 zowel aan de boven als onderkant van het truitje...
Ook aan de uiteinden van de mouwen en langs de 2 open zijnaadjes aan de onderkant  haakte 2 toeren vasten...



Het is een lekker makkelijk patroon.
Je haakt het zo weg.... 

Tot een volgende keer!
Liefs Lindevrouw

4 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk katoenen truitje! Daar zul je veel plezier van hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lekkere trui lijkt me! mooi patroontje en het staat je goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou dit leuke truitje graag willen maken, maar kan de tekening niet aflezen. Kunt u vertellen wat die 4 rijen inhoud? Misschien begrijp ik het dan. Groetjes sifra

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me