links boven

woensdag 7 juni 2017

Zomertruitje haken

Rood Gehaakt Zomertruitje


Nog een Zomertruitje gehaakt volgens het 
Haakpatroon van BYClaire

De mouwen nu gehaakt volgens het patroon ....
Het zit nu een stuk beter dan het vorige zomertruitje.
Toen dacht ik, dat de mouw te klein zou worden....
Toch niet dus!


Ik gebruikte het prachtige garen
Cheope katoen van Adriafil
(100% Egyptian Cotton - Machine washable at 60°)

Benodigheden: 5 bollen katoen van 50 gram
 met een looplengte van 135 mtr 
en haaknaald 3.5 mm

Mijn opzet was 109 lossen en voor de eerste toer 37 groepjes van 3 stokjes
(voorpand incluis mouwtje)
Het zijn dus steeds 4 toeren die je herhaald
Je haakt van boven naar beneden
Incluis de mouwen = 13 toeren


De 14e toer begin je tussen het 5e en 6e stokjesgroep
 van 3 stokjes van de vorige toer...
 volg nu het haakpatroon...
en je stopt op de plek als je nog 5 stokjesgroepen
 over hebt van de vorige toer...

Je haakt nu door tot je het truitje lang genoeg vindt


Voor het voorpand heb je totaal 27 stokjesgroepen
  van 3 stokjes
Het achterpand haak je net zoals het voorpand...



Voor  je de 2 delen aan elkaar naait,
haak je bij de hals 2 a 3 toeren vasten en
  aan de onderkant 3 toeren vasten
Kijk zelf maar wat je mooier vindt...



Nadat ik het truitje aan elkaar heb genaaid, 
haak je nog 3 toeren vasten 
aan het einde van de armsgaten...

Zo ik ben klaar voor de zomer met mijn 2 gehaakte truitjes!



Fijne Zomer!
Liefs Lindevrouw

8 opmerkingen:

  1. Altijd als je blog lees, krijg ik zin in om het ook te maken. Je inspireert enorm Joke. Ook nu weer. Keep up the good work!
    Liefs,
    Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk patroon,net waar ik naar op zoek was. Garen al een tijd in huis.....vanavond beginnen.Bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klopt het dat er enkele en dubbele stokjes gebruikt worden? Heb jij het met enkele stokjes gehaakt? Het truitje is prachtig, ik ga ook beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jahoor ik haakte dit truitje met gewone stokjes! groetjes Joke

      Verwijderen
  4. in welke maat is uw mooi truitje gehaakt, ik heb maat 48/50

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtig truitje, mag ik vragen of u de toeren ook met 4 lossen begonnen bent of met minder lossen vanwege het normale stokje ipv een dubbel stokje?

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me